Kembar Artis Malaysia


Berikut adalah gambar beberapa artis Malaysia yang menyerupai wajah artis luar dari Malaysia. Tak tahu lah sama betul ke sama sipi² ke atau pun buat² sama. Sama-samalah kita komen ye. Heh Heh Heh

Zahnita Wilson dan Catherine Zeta Jones
Zahnita Wilson dan Catherine Zeta Jones

Chaka Khan dan Sharifah Aini
Chaka Khan dan Sharifah Aini

Amy Mastura dan Coco Lee
Amy Mastura dan Coco Lee

Siti Nurhaliza dan Katie Holmes
Siti Nurhaliza dan Katie Holmes

Dayang Nurfaizah dan Beyonce
Dayang Nurfaizah dan Beyonce

Erra Fazira dan Jennifer Lopez
Erra Fazira dan Jennifer Lopez

Farawahida dan Kajol
Farawahida dan Kajol

Jaclyn Victor dan Janet Jackson
Jaclyn Victor dan Janet Jackson

Jeslina Hashim dan Britney Spears
Jeslina Hashim dan Britney Spears

Sari Yanti Kisah Kaisara dan Kristin Kreuk
Sari Yanti Kisah Kaisara dan Kristin Kreuk

Faizal Tahir dan Tom Welling Smallville
Faizal Tahir dan Tom Welling Smallville

Ziana Zain dan Jennifer Lopez
Ziana Zain dan Jennifer Lopez

Zizie Ezette dan Renee Zellweger
Zizie Ezette dan Renee Zellweger

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.
" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,
" Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !

Cewek telanjang nekad naik taksi, pemandu teksi pun membebel. Si cewek pun marah-marah.
"Gak pernah liat orang telanjang apa!!!"

Pemandu teksi pun menjawab,
"Aku cuma bingung kamu nanti nak keluarkan duit dari mana!!!"

Masa : 8.30 Pagi

Tempat : Kelas Tkn 6 Melur
Situasi : Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk "Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"


Sharifah Aina Binti Jeffry Anas : pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.

Zakaria Bin Mohammad Khuzairi : Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian.


Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain, mereka buta tentang agama.

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama.

Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Kenapa pulak? bukankah umat yang melakukan maksiat sebegini sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama?

Cikgu Sahab : ( bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan) Mengapa kamu tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman?

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu yang malaikat TIDAK akan masuk tandas. Oleh itu, jika mereka melakukan maksiat dalam tandas, malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan.

Cikgu Sahab : ?!!

MASA BERCINTA

engkau suka aku pun suka
ke mana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas, basikal pun takpa
jalan tengah panas pun takpa
sampai melecet ketiak jadinya
semua suka tiada duka

masa engkau suka
aku pun suka
durian yg engkau suka aku pun suka
walaupun sebenarnya tak berapa suka
petai yg engkau suka,
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata
kita sama-sama ketawa

masa engkau suka
aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun tak pe
baju merah tudung biru pun tak ape
tudung kau senget aku kata takpe.
gigi kena lipstik aku tak kisah juga
engkau tetap cantik jelita

masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun tak ape,
lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
Lupa cukur misai pun tak ape,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.


BARU KAHWIN...

kau sangat
suka, aku lagilah suka
macam dunia kita yg punya dua minggu
terperap dalam bilik aje sampai
makan pun selalu terlupa

kau sangat suka, aku lagilah suka
tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa kau sangat suka, aku lagilah suka
hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk aku saja bila anak dua
lain pulak cerita,
kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab petai yg engkau suka
aku sangat tak suka
mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya
mungkin salah aku juga
manjakan engkau sangat dengan petai saja

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab hari-hari aku nak tempe aje
sampai kau jemu menggoreng jadinya
mulalah komplen aku anak jawa
sendawa pun bau tempe aje,
tapi salah kau juga
kau tak pandai nak masak yang lainnya.

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya suka ke tak suka?...

baby

Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya.
Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut.. nenek itu berkata
"Nanti dulu".
Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi.
Tetapi nenek itu tetap berkata "Nanti dulu".
Akhirnya mereka bertanya :
"Bila kami boleh melihat bayi engkau..?"
"Bila dia menangis".
"Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?"
"Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi.."

Alkisah seorg anak pompuan yang baru masuk tadika bertanya kepada mummynya.. 'Mummy, mummy? sex tu apa Mi?'..

Terkedulah si ibu.. Terasalah akan kemodenan zaman skrg yg berjaya membuatkan manusia berfikiran lebih terbuka.

Sesuai dgn konsep pendidikan seks yg sedang hangat diperkatakan, mulalah si ibu mencari jawapan yg sesuai utk anaknya dengan harapan anaknya takkan tertinggal dlm arus pendidikan sejagat. Maka si ibu pun mula memberikan jawapan mengenai apa itu sex dengan perumpamaan antara kumbang dan bunga, diikuti dengan pembentukkan bayi dalam kandungan dan diselitkan juga dengan kisah percintaan antara mummy dan
daddynya dari zaman universiti lagi sehinggalah dengan kehadiran si comel iaitu anak gadisnya yg bertanya itu..

Tiba-tiba si anak menangis teresak-esak... Si ibu kehairanan dan bertanya. Si anak menjawab dalam tangisan.. Jawapan mummy tu panjang, ruangan jawabannya pendek saja ni...seraya meyerahkan buku latihan yang tertulis kat depannya (cover)..

NAME:...........
SEX:............
Class:..........
Subject:..........


entah nape tb2 aku windu sme dia.. alh.. papaPANDA..
bler nak blik darat mula..???

kamu x windu sme mamaPANDA ke??

papaPANDA yang buc0okk... balik r umah... windu!!!


salam...sebenarnye kite de smething nk ckp ni...gnie..
1- erm,nk ckp cket neh kat awak.. bce NO 5
2- Mmmm..cmne ek nk ckp? Bce je la NO 8
3- nk taw ekh?erm,bce NO 9
4- huh,drpd pning bek bce jap NO 15
5- cmne ek nk ckp.. NO 17 je k..
6- kite nk ckp skg tp lbh bek bce NO 16
7- kite akn ckp tp bce dlu NO 2
8- yg kite nk ckp neh simple jek..tp bce dlu NO 4 k?
9- tak payah la bdebar2 cm2..cme bce jap NO 18
10- Blom lg la..bce NO 19 ye..
11- da pnt ekh? Bce jap NO 13
12- sbnrnye kite nk ckp klu.(ah bce no 3 la)
13- tgl cket jek lg bce NO 20
14- argh,pnt neh..bce NO 1
15- adush,dah pning dh ni.. bce la NO 6
16- lorh,msh ta phm lg kew? Bce NO 12
17- ades,nk ckp neh..bce NO 7
18- kite taktau klu awk phm..tlg bce NO 10
19. Baca NO 11 dgn tenang ye..nt awk akn taw..
20- oke2,skg kite ckp..bce NO 14, tp slow2 jek k.
...hehehe

Tapi itu hanyalah pandangan orang tua-tua. Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.


Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
Air - kedua, Keenam, kesepuluh
Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
Angin - keempat, kelapan, kedua-belas


Wanita berunsur Tanah

Tanah yang subur mempu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:


Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.



Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.



> Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.
> Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.


> Wanita berunsurkan Air

> Air sifatnya bersih dan suci, sejuk, nyaman serta menghilangkan dahaga. Air juga sifatnya mencambahkan benih, menyuburkan serta menyegarkan. Wanita bersifat air mempunyai ciri-ciri seperti berikut:

> Menghidupkan hati suami menjadikan suami sentiasa bersemangat.

> Mengambil berat tentang suami dan kebajikan anak-anak serta tidak membiarkan anak-anak hanyut dibawa arus hidup.

> Hatinya bersih serta boleh membahagiakan suami dan anak-anak.


> Menenangkan hati suami bila si suami menghadapi masalah.


Wanita yang berunsurkan Api

Api sifatnya panas dan membakar tapi menerangi kegelapan malam. Ia juga menghangatkan kedinginan malam serta digunakan untuk memasak. Wanita bersifat api:


Cintanya sentiasa hangat membara kepada suami serta kuat cemburu.


Cergas dan cepat dalam geraklaku menjadikan dia seorang yang cekap dalam menguruskan hal-hal rumahtangga.


Penasihat yang baik kepada suami.

Pandai dan cekap menguruskan rumahtangga. Pandai menghias diri agar kelihatan cantik dan menarik dihadapan suami.

Sentiasa waspada dan cepat bertindak bagi menyelamatkan keadaan.


Wanita berunsur Angin
Angin meredakan kehangatan, menjadi sumber tenaga. Wanita yang berunsurkan angin:


Mempunyai sifat lemah lembut dan menyenangkan suami.


Mudah disukai ramai


Tidak suka membantah, malah cukup mendengar kata.



????????????????
xxxxxxxxxxxxxxx
T_________T
#############
****************
000000000000
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
-------------------
^^^^^^^^^^^^^
..................................

aku cedeh!!!!!!!

***********************************
aku x pasti..
aku keliru..
aku mare!!!
aku benci!!!
aku x tahan lagi..
smuanya
kerna ko!!!
aku tol2 benci pada ko..
dgr nme ko pn ak x snggp..
nape ko buat aku mcm ni???
apa slah aku pada ko!!!!

************************************




Before Marriage .......

Boy : Yes. At last. It was so hard to wait.

Girl : Do you want me to leave?

Boy : NO! Don't even think about it.

Girl : Do you love me?

Boy : Of course! Over and over!

Girl : Have you ever cheated on me?

Boy : NO! Why are you even asking?

Girl : Will you kiss me?

Boy : Every chance I get!

Girl : Will you hit me?

Boy : Are you crazy! I'm not that kind of person!

Girl : Can I trust you?

Boy : Yes.

Girl : Darling!

After Marriage ...... SIMPLY READ FROM BOTTOM TO TOP



setiap saat adalh kenangan bagi ak..
sbb tu aku ske ambil pix bnyak2..
so nanti kalu ak windu ..
aku leh r teng0k pix tu n ingt kmbali smua knangan y pernah blaku...


pix ni bru je ambil..tp aku nak story pasal bju y papaPANDA pakai..
tu r bju y mula2 dia pakai mse kali pertama dtg umah ak n jmpa ngn aku..
huhuhuhu..


y ni plak..pix y bru jgk..
aku anto dia g terminal bus..
c0s dia dh nak blik..
bru je smpai sari..
es0kannya kne blik c0s kejo..
mse ni r saat paling cedeh...




pix ni pn bru jgk..mse ada dtg umah aku..
n mse ni kteowg tengah tunggu bus nak g kl..
nak g jmpa ngn sha..
sebelah dia..
bf dia..
dh nak masuk 2 taun lbh dh couple..
ak doakn diaowg hepi n bhg sokm0...




ini plok anta pix y smpat diambil smentara m'nunggu bf ada ngn adik dia..
ni pix aku,ada,sha,n ain [frend sha]
bru je knal dia..
sonok jgk kwn ngn dia..
c0s aku rse mcm stu "pale" je..


dan tidak lper jgk..
pix frend2 aku y t'baru..
frend aku kt uthm...
frend y sme2 susoh senang..
frend y saling kutuk m'gutuk each 0ther...
dun care2 r..
huhuhu..
y pasti aku cayunk sangt sme diowg..
wlpun kdg2 mse kt U selalu ada pr0b..
tp aku still blh handle..
c0s ada kamu smua..
"family t'chenta"
aku hepi sngt dapat knal ngn diowg..

[wid n aku]

[cayunk aka adik n aku]



[zalika yang ghazali aka hok gajai]


[mama aka bainun akmal]

ni r antara pix y aku selalu teng0k..
c0s semua ni adalh kenangan!!!!






PERKARA YANG SUKE & X SUKE



***SUKE***


  • makan nasi goreng mak aku masak
  • lepak dalam bilik
  • teng0k tV
  • tulis diary
  • tid0r
  • baca novel
  • termenung kat tingkap
  • main sorok2 ngn adik aku[haikal & balQis]
  • suka bila papaPANDA datang umah aku
  • jalan2 ngn dia naik moto
  • ambil pix bnyak2
  • on9 24 jam[sampai laptop aku gila]
  • g shopping[biar x ada duet pn]
  • lepak kat pantai
  • balik umah lame aku[kat ganu]
  • dengar lagu jiwang
  • edit pix
  • benda2 y kecil+cute+bling2
  • ggt plastik
  • c0py asgmnt[huhuhuhu]
  • mkn nuget+maggi+kfc
  • teng0k wayang

***X SUKE***


  • mandi
  • dengar mak aku ceramah
  • jemur baju y bnyak
  • kemas umah y x pernah kemas
  • masak[wlpn x pndai masak]
  • teng0k muka dia[sapa2 y aku x ske]
  • bangun awal
  • dengar adik aku nangis
  • mak aku dok wak ketupat ngn geng2 dia[tp kdg2 r]
  • kemas tempat jahit mak aku
  • lipat kain
  • gadoh
  • cedeh@nangis



aku rase bnyak lgi kot..
xingat r..
klu aku ingt akan ku tambah lg..
huhuhuhu..
kowg pn msti ada jgk mcm aku kn..
tol x???
k r...
smpai cni lah kot..
tata..





ari ini mak aku blik kampung..
tgk adik dia sakit...
tinggal r aku,adik laki ak 2 owg,adik puan ak n last skali ayah aku..
buhsan tol r mak aku x ada..
x ada teman nak gadoh plak..
wlpn aku ngn mak aku ni x brapa rapat..
tp klu geng nak gadoh..
kte owg mmg satu pale..
huhuhuhu..
tp skg dia ada kt kmpung..
windu plak kat dia...
klu selama ni dia ada umah..
aku x brapa ske..
huhuhuhu..
tp sekarang windu plak..
mcm mne ni..
tol r ckp owg..
bila ada dpan mata x nak hargai..
bila dh x jauh..

gatal pulak nak windu...
adoh...
mcm2 tol r...
mcm mne ni..
2 ari lagi bru dia blik...
sari dia blik kampung pn aku rase mcm s'taun...
ni kn pulak 2 ari...
cab0r je r...
cedehnya..
WINDU MAK AKU!!!!

i l0ve u....Umi












benda ni start ngn mak ak r..
dia r y mulakn dulu..
skg...
aku dh mula tgok..
mak ak ske sngt r crita sinetr0n intan ni..


huhuhuhu..
kowg tgk x crita ni..
besh glo..
smlm last crita ni..
ari ni dh gnti ngn crita lain dh..
ak pn ingt apa..
crita in main kt asto prima..
besh sngt..
crita ni dh dekat s'taun dh main kt tv..
semalam bru hbs...
lme sngt...

crita ni bnyak bagi ak smangt nak id0p..
huhuhu..
c0s klu kowg tgk..
dlm crita ni tiap2 ari msti ada mslh..
xpernah putus ngn mslh..
tp..
intan [heroin]
xpernah putus asa...
dia selalu ckp..
SEMANGAT!!!

aku ske sngt intan aka NAYSILLA MIRDAD..
pastu doc rado.. aka DUDE HARLINO..
dia jadi suami intan
dh r encem..
baek plak tu..
nak sngt dapat husband mcm dia..
ngee...

klu kowg nak tau ni adalh antara pelakon2 sinetr0n intan..



sekarang crita ni dh hbs..
klu x msti tepat plok 11.0opm..
ak ngn mak ak akan lepak dpan tV nak tgk crita intan..
wlpan bru je smlm crita tu tamat..
tp ak dh windu sngt...
sedhnya...
ak nak tgk lagi crita tu..
nak jgk...
ni smua slh mak ak..
klu dia x ajak ak tgk crita tu msti ak x sedh mcm ni...
tp mak ak pn windu jgk kt crita intan ni..
dia ckp mcm dh x b'makna je mlm2..
c0s..
mcm dh x ada bnda nak buat..
slama ni..
dekat s'taun dia dok tgok crita tu..
tp sekarang dh xada..
sian plok..
huhuhu..
apa pn..


.............................

sinetron intan
mmg besh r..


tak di aku gadoh ngn dia..
entah r...
ak pn x fhm mcm mne leh gadoh..
padahal tengah ckp bnda y s0nok je...
tb2..
ada salah fhm..
pastu gadoh..
gadoh bes0r plak tu..
cedeh sngt..
tp...
ak baek mula..
xsmpai pn setengah jam gadoh..
pelik tol r..
ak tol2 keliru ngn chenta ni..
mmg klu b'chenta msti gad0h n baek smula yer..
keliru!!!!...
tol2 keliru....


~kFc~

Antara hasil karya selepas makan KFC. Lawak lucu tak?

Align Center

;;